Välkommen till Be Kind.

Nyheter

Reflektioner kring varumärken och kommunikation

Janne och fyrfältaren

P9260892-Redigera-2.jpg

Janne, min gamla kompis från förr, hörde av sig och ville ta med sig en kund på fikamöte. Förutom att Janne var till ovärderlig hjälp när jag startade upp Be Kind 2005 är han skarp som en laserstråle när det gäller att söka tydlighet och förenkling.

Veckorna innan fikan åt vi lunch och jag berättade med yviga gester om allt nytt jag lärt mig. Ivrigt vevade jag på om hur man tar varumärket ut i världen. Hur man implementerar. Hur man skapar taggade medarbetare.

Men nu sa Janne: Hördu, kan du inte ta med dig din gamla fyrfältsmodell? Du vet det där diagnosverktyget du brukade köra. Jag: Ehhh, den… har jag inte använt på många år. Du kan rita och förklara, fortsatt Janne. Den hjälper mig verkligen att tratta ned till kärnan. Själva uppgiften. Prioriteringen. Absolut sa jag. Och började febrilt leta på hårddisken.

Så tusen tack Janne. Igen. Sist stöttade du mig att starta mitt företag och nu hjälpte du mig att åter minnas kärnan. Vad allt går ut på. Förenkling, fokus och tydlighet.

Och gamla vänner.

Magnus LundinComment